27.6.10

owns ; KAHWIN

nway this is my tajuk for this nite...

ok mlm nih i mndpt 2 kejadian yg hampir2 same then i mule lah tepk something...
and tmbhn kejadian yg menimpa kawan i.. mmbuatkn i bepk kejap...

"DUN JUDGE A BOOK BY ITS COVER"

"DUN JUDGE PEOPLE BY THEIR DRESSING"

hurm... usually org yg nk kawin nih akn mengalami pelbagai rintangan n dugaan kan..
ak belom merase ag sbb 'this is not my tyme yet' hehehe
mmg betol pon... tpi ntah r.. sume og ade pndgn sndri kn.. cme ikot tuan an punye badan lah nk accept or not
even sbnrnye ak lagi ssh nk terima pandangn org! bg ak ler ak jer betol segala!

hahaaahahaha

ntah r... nk dbndgkn lah kn hbgn ak ngn 'si dia' lagi xde harapan nk dbndg kn dgn hbgn yg dh direstui oleh mereka.. husband wannabe dorg tuh sume dh keje ade master and Phd. ag... 'si dia' aku ade ape? xde pape kn? huhuhuhuhu xpe sume tuh hanya hiasan... jaminan belom tentuh ag...

nway, y i story bout these?

pernah x ak menimbang tara...

priority bakal suami aku :

1) mesti berpelajaran tggi paling kurang Master & PhD.
2) beriman dan beramal soleh. mesti ade dlm dirinye dunia dan akhirat.
3) ade 3 kunci ; umah, kete, pejabat
4) keje dgn gaji lumayan yg kompem mnjamin mase dpn
5) pengasih penyayang romantik etc

ape yang ade kat aku?

1) belajar pon repeat.. diploma bru...
2) keje pon xder
3) solat pon xlgkp and tggl2..
4) xpernah nk hormat org! pentingkn diri sndri..
5) yg buruk2 sume nye aku...
6) SO'SIAL'!

see, diri sndri x betol tpi nk husbnd yg hot. ape je lah aku nih..

aku tepk kejadian kat kawan aku 'A'.

ibubapa die educated n materialistic nyer org..
kalo ank nk kawin mesti psgn nye pelajaran tip top..
keje mantop... smpi keje over the sea...
kalo ank tuh kawin bkn ikot kriteria die, 
die singkir kn... 
huhuhuhuhu.....
tpi skunk si 'cemerlang' tuh sifatnye tdk pade kekeluargaan..
dimana hidup die keluarge yg dia bina jer...
perasaan ibubapa mertua xdijaga...

so, tidak menjaminkn kejayaan duniawi nye dapat membentuk akhlaknyer... 
maka suke nye sy kate kn 'biar bodoh belajar jgn hodoh akhlak'
kalu pon teruk perangai ko, kurg2 Sket hormat tuh ade kot tpi an.... 
ntah ler ' i xmatured so jgn komen pape'

then my friends 'B'

die nk kawin dh (tahniah...) tpi diselubungi masalah
aku kesian sgt...
perkahwinan yg ingin dibina tanpa bntuan sesiapa...
ya tuhan....
kalo aku ditempat die opkos ak dh menangis..
ape lah gune ade adk beradik tpi sume nye xnk menghulurkn bntuan..
jht sgt ke niat nye nk mndirikn masjid?!
sekurang2 nye as siblings, berikn sokongn mentallity even ko xmmpu nk bntu dri segi materiallity..
rite?!
ak as kawan, ak mmpu ckp 'kalo ko nk bntuan just ask, tpi bab duit ak xmmpu hrp mklm ak xkeje! =)'
FYI . . . 
trajedi kau membuat kn aku takot nk kawin actually...
hehehehehehehehehehehe
tpi 'i xmatured so jgn komen pape'

my friends 'C'

salah ke ak bgtaw pendapat aku?
ak xtaw r knpe erk setiap kali kite bakal2 berjumpe msti begaduh!
ko nk taw x... ak nih bru tepk lah tdi an... 
nnti kalu kite dh bsr, ak rse dlm hbgn nih ak akn terbuang.. ko taw knpe?
sbb mmg adat hbgn kite.. sape yg bodoh akn terbuang... hahahahahaha
ak xpaham lah.. ke sbb ko suke ckp ak mnje walhal aku taw ko ag mnje??
ha see..
actually, ak just nk ckp..
kadang2 ko xbersyukur dgn ape ko dpt..
ape ko nk bile xbg mrh..
mmg betol... ak xtaw punce...
tpi an dlm sedar xsedar ko suke ckp besar..
mmg ak taw ko bijak n pandai tpi an....
ntah r ' i'm not matured yet so i xleyh komen pape!'
nk kawin, kawin lah...
bijak pandai lawa cerdik tu trademark ko..
aku ni bodoh, dh r gemok xlawa lax..
ak hope ape terjadi kt kawan aku B xjdi lah kat ko...
ak xmsk cmpr dh!


untuk aku dan 'si dia'...

weyh, aku nk bgtaw ko...
kalo kite ade jodoh ade lah.. 
kalo xde, ak taw ko bek walaupon org ckp ko xbek.... ko mesti dpt ag bek...
aku pon perasan ko jdi jht kn pas kawan ngn aku.. hahahahaha hbs r.. silap lah ko sbb kawan ngn setan mcm ak...
ko nk taw, ayh aku ckp cm ni 'menantu abh msti belajar universiti kurang2 ade master dan tahfiz' huhuhuhu
ak mmg nk ckp, ak yg setan nih nk kawin ngn malaikat?
diri aku pon belom berubah.. 
len lah adik beradik aku... mereka msti dpt kehidupan yg bagus sbb dorg bgs dri sume aspek... aku jer xbgs lgsg...
aku pon nk ckp kat ko, ak xletak hrpn yg tggi sgt kt hbgn kite.. ko taw sbb ape? sbb ak xleyh jdi ape yg parents ak nk!! pengalaman mengajar segalanya...
sampai 1 saat aku pk, no wonder i'm not married because i'm not matured in every second...
hahahahahahahaha...
weyh kalo ko dh jmpe jodoh ko,
ko kawin jer... jgn lupe jempot aku!!
aku mybe nk tunaikn dulu impian 'ciri2 menantu abah'..

1) biar aku yg dptkn MASTER & PHD dulu..
2) masuk UNIVERSITI..
3) ade OFFICE & COMPANY sendiri..
4) kumpul duit, g belajar TAHFIZ kat jordan n jdi HAFIZAH dulu.
5) then aku ade PENDAPATAN YANG KUKUH sendiri.
6) BETOLKN diri n otak aku bg CENTER dulu..

then dh dpt sume tuh bru aku kawin...
dh tua dh pon... jdi andartu ler jwpnnyer...
hahahahahahaha... biar je... sume xpuas hati ngn aku...
tu kot mmg hrpn dorg!

so, rse nye kite go on je mcm bese.. ade jodoh kawin, xde jodoh xkawin..
even nmpk lawak ape ak ckp nih..n bg ko xpyh serius..
tpi ak nk ckp ni jer lah,
AKU SANGAT SERIUS DALAM HAL NIH.


p/s ; perasaan aku sangat kecewa bile pandangan aku ditolak bulat2..
so pas nih jgn ckp ngn aku dh,,,
and aku sumpah xcakap pape dh kat ko!
aku pon xkn mesra sgt ngn ko.. ko jgn risau k! 
aku akn buat!

No comments:

Post a Comment