1.6.10

family ; pemergian nenda terchenta



ni tragedi plg sedeyh ak alami...

tpi ak xterkilan sgt dgn pemergian nnk...

nnk blk dri umrah,, ak amik nnk kat airport..

smpi2 nnk dh sakit... sblm g umrah nnk dh skt dh...

hurmmm.... smpi umah.. jap jerr x lame pon..




SESAMPAI DIRUMAH AMPANG :

makteh ; dil tlg anta makteh g klinik dr.liza

aku ; ok jom siap...

makteh ; tpi nnk nk g klinik gax...!! leyh ke??

aku ; ok jap adil mnx duit kat mama.
      ; mama adil nk bwk nnk g klinik,,, nk duit,.,, then adil nk anta makiteh g pudu beli tiket blk penang

mama ; nah, ok... pape bgtaw!!

aku ; ok...

aku turn bawah nk tgk nnk.. nnk panggil ak n gapai2 tgn ak...

nenek ; dil, bwk nnk g klinik.. nnk x tahan lah

aku ; okeh, jom nnk siap k...

ain kot yg angkat nnk kat kerusi.. then tolak kuar kat dpn tv.. ak n mama salinkan bju nnk...

information ; ak, ija (adik), makteh, bell n nenek g klinik dr.liza.. 

ija pon tolak nenek g kete landrover..

nenek tergapai2 panggil ak lagi...

nenek ; dil, nnk nk g klnk tpi xde duit!

aku ; dun wori nnk.. mama dh bg.. jom g k!!

sedeyh plak ak dgr nnk ckp cm tuh... sedeyh xtaw nk ckp cm ne...

SAMPAI KLINIK;

aku ; ija tolak nenek k... g ngn makteh akk g cri tiket kat waterfront jap.. jp g akk dtg.

ija ; okeyh

aku ; makteh nah duit.. nnt pape kol dila..

makteh ; ok...

ak pon g.... jap je pasal x buka... g klinik blk...

aku ; doc ckp ape??

makteh ; doc ckp nnk penat sgt n die suh nnk msuk wad.. bg rehat.. nnk pon nk!!

aku ; ok r tuh.. penat teramat lah kot..

terus kami lik ampang.. discuss ngn mama....

aku ; mama nnk kne msk wad mlm nih sbb dh terlalu pnt, tpi makteh nk cri tiket.. pudu jer buka..

mama ; okeyh.. mama anta nnk...adil tmn makteh..

okeyh... sume berlaku pantas kn???

SELANG SEHARI DAN SEHARI

ain + ija ; nenek masuk icu

info ; dorg jge nnk kat sepital.. ak praktikal...

a'an ; nenek kritikal.... kol sume org...

sume dtg hospital.. mane sempat dpt lah tgk yg bz.. xsempat lah tgk...

6hb APRIL 2010
1230PM
ICU,HOSPITAL PANTAI TALAM PANDAN INDAH

aku dpt taw mcm nih ...

aku ; berat hati nye nk g keje..

dorg ; kalo berat jgn.. kalo nk jom..

aku ; jom r...keje en.yasin kot..

g jugax ak keje...(praktikal;audit luar)

tibe2....

hp celcom ; you have 2 missed call by 0192338888 (abah aku)

aku ; alamak... abh...

(abh kol ag)

aku ; hello...

abah ; adil kat ne??

aku ; keje.. kat brickfield. knp abh??

abh ; adil, betenang k.. nnk dh xde.. blk lah.. bwk kete hati2 k...

ya tuhan... astaghfirullah halazim...

aku kol supervisor aku....

aku ; en.yasin.. nenek sy meninggal.. mnx maaf boleyh x sy blk...

en.yasin ; innalillah.. balik lah.. kemas2 besok atau luse je buat k.. blk lah..

kami blk....

jantung aku....runtuh.. YA TUHAN, alhamdulillah.. ak sempat minta ampon mnx maaf dekat nnk... ak ciom pp nnk ak ckp "nenek, adil saaaaaayyyyaaannngg nnk... adil mnx maaf bnyk2 ngn nnk, halal kan sume yer nek... kalo ini sakit buat nnk, adil redha tuhan amik nnk.. adil xsggp tgk nnk sakit mcm ni" tu lah bisikan terakhir ak buat nnk mase 1st day die msk icu!!

aku kol k.aqis, ak amik die kat UIA... sedeyh sgt...

blk rumah murung sgt!!

sume ade.. sume dh tersedia...

otak aku ; BETUL KE NENEK AK DH XDE??

aku plg kesian dekat kakak aku SYAFIRUZ AFIRA,,,, die org terakhir taw.. sebbnye, mama suruh secret kn  sbb die exam...
die kol xde spae nk angkat.. takot kene marah.. takot die failed exam... sume takot...

MAYAT SAMPI..

sume mengerumuni nenek dengan membaca yasin... (aku dlm keadaan tenang n mcm rase nnk ade je ag)...

MANDIKAN MAYAT 

aku tolong... siram kn... sedeyh.. tpi xberair mate...
sume cucu n anak2 tolong....


KAPAN KAN MAYAT

sume memandang dengan lesu.. makngah mama makteh tlg makcik tuh kapan kan..
Nekcik (adik nenek dri singapore) duduk menangis xberenti....

SIAP DIKAPAN KAN

makcik tuh ; anak2 cucu2 sape nk ciom.. sila lah...

1 1 pergi... nekcik cium samapi die terpengsan dcc nnk... sedeyh sgt melihat adegan tuh...
paklong.. cium.. then g ke nekcik memeluk erat kaki nekcik.. teresak2...
dituruti dgn yg len....

MAYAT DISEMBAHYANGKAN

sume yg boleh.. sume sembahyangkn...

MAYAT DIANGKAT..

aku menangis sgt2.. xtahan.. melihat pksu terjelepok tepi tangge... huhuhuhu sedeyh...

DAN BERLALU...

ya tuhan, knp ak merasekn nnk masih dlm rumah nih... ak xrase die pergi.. ak tetap rse die ade dirumah nih...

ak xtaw perasaan mama mcm mane? ! mesti terlalu kosong.. MAK kan... xtaw lah.. tpi mama x tunjuk kat kami pon...


TAHLIL....

3 mlm berturut2 dilakukan... bertungkus lumus sume mnjayakan knduri....

info ; kakak aku dh taw lps sume selesai.. abah yg bgtaw.. ak xtaw lah keadaan die cm ne.. tpi ak taw kakak ak tabah!! even ak taw.. akk ak rse ape ak rse.. kami masih rse nnk setia menanti kepulangan kakak n ak dri kolej!! huhuhu....

paper pon

HAJAH KHATIPAH HJ HASSIN

nenek u are the bestest nenek that i ever had..
dla xterkilan dgn pemergian nnk mcm paklong...
sbb sume hajat nnk tercapai....
n sekurang2 nye even kite gaduh, nnk bnci dila..
tpi dla puas.. dla penah jge nnk...
xpe r nek.. dla xkesah walaupon buruk pndgn org pd dla..
cukop.. ini pendirian dila...
MISS U SGT2 NEK...

MASIH TERASA NENEK DIRUMAH NI SUME NYER XKN HILANG NEK..
I LOVE U

No comments:

Post a Comment