22.4.12

HATI YANG SABAR


“DALAM DUNIA NI SEKURANG3 NYA ADA 5 ORANG YANG INGIN JADI MACAM KITA” –so, jangan lah rendah diri sangat sebab setiap yang lahir nih, Allah dh letak bahagian kelebihan masing3,, Cuma nk mencari pelengkap pada kekurangan tu, bukan mudah untuk digapai. Betul kn?! =)



PANDANGAN AKU SEORANG WANITA TERHADAP BAKAL IMAM AKU, BAPA KEPADA ANAK2 AKU, MENANTU MAMA ABAH AKU, ANAK YANG BERTANGGUNGJAWAB BUAT IBU BAPA MERTUAKU DAN TIDAK BOLEH TIDAK HAMBA YANG TAAT BUAT TUHAN KU.

Lelaki kena tahu,,
Seorg wanita yg benar3 mencintai kamu akan memarahi kamu untuk banyak perkara, ttpi masih terus menerima kamu seadanya walaupun kamu banyak menyakiti hatinya

Wanita juga perlu tahu,,
Kalau seseorg llki itu benar3 syg kan kamu, dia tidak semudah itu membiarkan kamu pergi, tidak kira betapa sukar pun perjalanan hidup kamu berdua, pasti ia pertahan kan juga…

Tpi…
Kalau Allah kata,, aku bukan miliknya bagaimana??

mendambakan seseorang yg kenan dihati bukan penghujung cerita ini,
persoalan dihati ......

apakah dia sudi menerima KELEBIHAN diri ini? 
apakah dia sudi menerima KEKURANGAN diri ini?
apakah dia sudi MENJAGA diri ini?
apakah dia sudi menerima KEJATUHAN diri ini kelak?
apakah dia masih sudi menerima KEKUSUTAN dan PERUBAHAN diri ini kelak?
apakah dia masih sudi SETIA pada diri ini kelak?




dilema seorg wanita,,

menjadi wanita SOLEHAH,, aku mampu kalau dia ajarkan aku
menjadi wanita SOPAN,, aku mampu kalau dia tunjuk kan aku
menjadi wanita SEMPURNA,, aku mampu kalu dia melengkapkan cacat cela ku
menjadi wanita SETIA,, aku mampu kalau dia menjaga amanatnya pada aku
menjadi wanita PERUNTUN JIWA,, aku mampu kalau dia milikan aku

tpi apakah kau mampu sebenarnya wahai adam?!

terkadang melihat diri terlihat bakal zuriat dimasa hadapan,,


Semoga aku kuat dan tabah mengahadapi hari esok esok esok dan esoknya..


No comments:

Post a Comment